Gratis trim!

Hoppetau!
Kan brukes overalt! Et liggende rett ved utgangsdøra og i bilen ligger et annet!
1.Sett av ti minutter eller mere per dag og hopp i vei!
2.Ta fram hoppetauet mens du venter på noen=mindre irritasjon & sprekere kropp!
3.Hopp tau når du fyser på noe og er på vei til kjøleskapet. Du blir sunn og kroppen blir sprek!
4.Underveis i bilen blir man ofte litt trøtt og uoppmerksom: Ut av bilen og hopp litt tau! Du blir våken & sprek!
5.Hoppetau er lett å ta med seg & tar liten plass når man skal ut å reise etc. Trim hele kroppen på engang! Hopp i det!

Kombiner trim og nytte!
Skaff deg en dobbel sykkelveske med skikkelig plass – og du kan foreta de fleste innkjøp med sykkel. Barn elsker å være til nytte og kan få egne vesker til sine sykler. Så kan dere alle dra og handle sammen til butikkene i nærmiljøet istedet for å bruke dagen i en varm bil og på et bråkete kjøpesenter der man ofte bruker unødig mye penger på unødige ting. I tillegg sparer dere bensinpenger og får gratis trim og trening! Legg gjerne inn en liten picnik underveis – det er kos for både store og små!

Padling
Mange steder i landet får du leid gratis kajakk og/eller kano. (Sjekk med bibliotekene eller kommunen). Flere steder har de også padlekurs. Velg en dag det er bra vær og alt etter alder og mål med turen (bare padling, picknik, bading, fisking etc.) pakker dere ned det dere trenger i vanntette poser. Start tidlig om morgenen – eller om kvelden med innlagt overnatting i telt eller under åpen himmel. Er du ute etter effektiv trim velger du rask padling. Er du ute etter lett trim kombinert med kos er dette en trimform for alle aldre!

Svømming & snorkling
Dobbel og kanskje tredobbel effektiv trim:
1.Du må bruke mye krefter på å holde deg flytende
2.Rask svømming trener hele kroppen
3.Kroppen forbrenner kalorier ved svømming i temperert vann.
4.Du avlaster ledd og skjelett ved å trene i vann
5.Ved fridykking får du trent både kropp, psyke og spesielt lungene!

Sandvolleyball
Sandvolleyball kan spilles hele året så sant “banen” ikke er nedsnødd eller tiliset!
Effektiv trim fordi bevegeligheten i sand gir større motstand og du bruker musklene mer – samtidig som sanda tar av for nedslag – og det belaster kneledd og andre deler av skjelettet mye mindre enn om men spiller på asfalt eller annet hardt underlag.

Sirkeltrening uten dyre apparater (men med gode venner!)
Sirkeltrening går ut på å belaste forskjellige muskelgrupper i en rekkefølge. Øvelsene er selvsagt mest morsomme om du tar med deg like mange venner som det er øvelser til dere, (eller omvendt!) men du kan også trene alene om du vil. Velg tre til seks ulike øvelser – f.eks. hoppetau, armhevinger, situps, hinking, henge i en grein, boksing, sykling, etc. alt ettersom hva du har rundt deg, bruk fantasien. På hver øvelse skal du yte 30 sekunder med full innsats og så hviler i 30 sekunder før du går over til neste øvelse. Gjenta sirkelen så mange ganger dere vil eller orker. Så avslutter du med en lengre økt, 10-15 minutter, med en av aktivitetene

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Captcha *